Prije svega moram reći da ne volim naslove koji se povezuju s nekim određenim postupcima kako bi se postigao uspjeh. Na primjer: Šesnaest koraka k zaljubljenosti, pet molitava koje će ti pomoći brzo zaspati. To su naslovi s katoličkih portala. No, kako god bilo ovaj put ću progovoriti o tri koraka do pravog odmora.
Prvo, što je taj odmor?
Grčka riječ za odmoriti se je anapauso. Noa kad je pustio golubici da se uvjeri da su vode potopa opale ona se vratila u korablju jer nije našla mjesto za odmoriti se. Nije se mogla odmoriti. Knjiga postanka govori o Božjem odmoru nakon šest dana stvaranja. I tu se koristi ista riječ odmarati se anapauso. Čovjek se ne može sam odmoriti jer to ne zna. Dok kroz cijeli tjedan leti poput golubice ne može u nedjelju pronaći trenutak za odmor. Ne može susresti sam sebe. Ne zna se odmarati jer cijeli tjedan radi. Onda pokušava pobjeći sam od sebe, od svojih poslodavaca.
Znanstvenici kažu da se najviše brakova raspada nedjeljom jer ljudi ne znaju što će sa slobodnim vremenom. Koncerti klasične glazbe, kazališne predstave i kulturna zbivanja ne mogu ispuniti prazninu koja je u čovjeku. Sve to ne može dati čovjeku ono što Bog daruje. Nakon svih ljudskih pokušaja svejedno se osjeća umor ili neku neispunjenost.
Čovjek je pozvan odmoriti se kao što se Bog odmara. Treba prestati letjeti poput Nojine golubice. A kako se Bog odmara? Bog se divi svemu što je stvorio i blagoslivlja. Zato ti i ja trebamo ući u zahvaljivanje i divljenje nad Božjim stvorenjem. Tako i nad vlastitom životom koji možda ponekad nije ružičast. Ne postoji pravi odmor bez Boga.
Isus koristi tri imperativna glagola kako bi svima nama ponudio najbolji odmor: Dođite, uzmite, učite. Otprve zvuči dosta odbijajuće. Treba doći, uzeti – to je već malo lakše, ali treba i učiti – to nikako.
Isus nas poziva: Dođite k meni. Doslovce, trebamo se ustati i doći k njemu. Taj se izraz poistovjećuje s odlaskom u školu po pouku (Sir 51,23). Najteže je napraviti prvi korak. Zakoračiti u molitvu. Često nam se ne da. Ostavljamo dolazak Gospodinu tek na kraju dana. No, tada smo već umorni. Isus je prisutan u sakramentima. Sam je to rekao. Teško nam pada odlazak na misu. Tada bismo se tek odmarali. Isusu dolaze samo oni koji žude za njim. On, kako se izražava Sirah o mudrosti, daruje plodove koji su slađe od meda. Ne treba ništa platiti sve je ponuđeno (Sir 24,19; 51,21).
Uzmite jaram moj na sebe. Jaram drži životinju na pravom putu. Zamislite volove ili konje koji trebaju vući plug bez kontrole, bez koordinata. Bojimo se stege. Božji jaram smeta, ali sami ne vidimo da oko vrata nosimo jarmove. Jaram koji nudi Isus vodi k spasenju, potpunoj slobodi. Njegov jaram su zapovijedi: ljubiti Boga i bližnjega te slušati njegove riječi.
Učite od mene. Isus kao učitelj ne govori puno jer je krotka i ponizna srca. Mi ne volimo kad nam naši učitelji puno govore i poučavaju. Ali, zaboravljamo jednu stvar da oni to čine iz ljubavi. Majka i otac poučava svoje dijete zbog ljubavi. U Isusovoj školi u stvari otkriva se ljubav koja je jedni razlog poučavanju. To je želja da se svi ljudi spase.
Možda ti je pomoglo ovo razmišljanje. Možda sjediš sam u svojoj sobi jer si uhvatio trenutak za predah. Cijeli tjedan letiš poput golubice i samo razmišljaš kako ćeš se u nedjelju odmoriti. Tvoj odmor često je ometen ili od strane drugih ili jednostavno tako brzo letiš da ne možeš pronaći mjesto za tebe. Uz to kad se nagomilaju problemi onda je vrlo vjerojatno da ćeš se razbiti. Isus ti daje ponudu da se odmoriš na način na koji se Bog odmora. Učini samo ta tri koraka. Dođi Isusu, uzmi njegov jaram na sebe i uči od njega. To je odmor koji se povezuje s mirom, s harmonijom emocija.
Ta tri koraka nude istinski susret s Bogom bez gledanja na sat. Pozivaju na divljenje i zahvaljivanje na Božjem djelu stvaranja. Isusov poziv je iznova upućen na sudjelovanje u svetoj misi koja je jedno veliko divljenje i zahvaljivanje.