Nisam mislio, jer usred ovog svjetskog rata pričati o Petirki je izlišno, ali, kad baš hoćete - voila.
S izlikom da gnjevom pravednika prokazuju katolički fundamentalizam Marijane Petir, provrla je neviđena magma primitivizma.
Da podsjetim:
Marijana Petir napisala je na Twitteru komentar terorističkih napada u Bruxellesu:
"Eksplozije u Bruxellesu pred Uskrs pokazatelj su da nekima nije ništa sveto! Neće nas zaplašiti jer naš Bog je pobijedio smrt", dodajući čestitku: "Sretan Uskrs".
Kako to u Hrvatskoj biva, uslijedili su buka i bijes.
Komentirati ću ovaj slučaj, jer je sada već o pravilu, ne o sporadičnoj reakciji:
1. Najprije, da eliminiramo ono stajalište koje nereflektirano misli da polaže pravo na univerzalnu humanost, moralnost i neupitnu istinitost - ateističko, naime. Zašto ateističko? Zato jer s te pozicije kreće uvertira ovog prostakluka, pod leit-motivom: religije su krivac svim ovim smrtima. A budući da smo mi ateisti, onda mi jedini a priori a) nemamo ništa s tim nasiljem i 2) imamo pravo docirati dovijeka pretpostavljenim krivcima za terorističke napade: to su koliko islamisti, toliko i katolici, jer ova katoličkomuslimanska dijalektika obračuna traje već cijelo jedno tisućljeće.
Više je prigovora ovom stajalištu, a ja ću istaći dva:
- prvo ono koje s Hannah Arendt ateiste naziva onim idiotima koji misle da jedini znaju odgonetku na vječnu zagonetku,
- a onda i ono koje ne vidi da nije religija, nego njena instrumentalizacija – a part sada od toga tko je uistinu u podmetu ovog sukoba - inspirator terora.
Pozicija ateista, ili ako bi se nekritički željelo: agnostika, iako tu u ozbiljnom smislu nema govora ni o jednom ni o drugom, jer bi već prva instanca razgovora s onima koji se smatraju ateistima, npr. pitanje misle li da imaju ikakve veze s panteizmom, pokazala savršenu neobrazovanost i nevinost u pogledu dva tisućljeća literature koja se bavi ovim temama, time se dakle ta pozicija ukazuje upravo kao ona koju se napada: željeći kazati da imaju posla s zatucanim katolicima, naši ateisti se u zatucanosti i primitivizmu - trebam li citirati komentare poput: Neka si zabije križ... itd.itd.?! - pokazuju kudikamo raskošnijim primitivcima i zatucanijim imbecilima od tzv. katolibana.
Istovremeno, ta količina mržnje spram Drugoga/bližnjega koji je/samo zato jer je vjernik odaje osobe koje - kao što je ratu na području SFRJ pokazao - već sutra ubijaju bilo kojeg Drugoga, kao što u miru, evo, usred ovog urbanog Zagreba, desetljećima ksenofobno ismijavaju osamdesetih Dalmatince, onda devedesetih Hercegovce, baš kao što su njihovi tateki klali Židove i Srbe, što je na onodobnim karikaturama također bilo podjednako smiješno.
Toliko, bumo rekli, o urbanom univerzalizmu i ateističkom humanizmu.
2. A sada, razmotrimo izbliza tu izjavu. Sastoji se od dvije rečenice. Prva kaže: Eksplozije u Bruxellesu pred Uskrs pokazatelj su da nekima nije ništa sveto!
Što je u ovoj rečenici problematično?
Je li točno da eksplozije u simbolički probranom mjestu u sasvim simbolički naročitom vremenu pokazuju da nekima ništa nije sveto, ili da ja sasvim otvoreno kažem: da islamistički teror želi upravo u (administrativnom) središtu Europe pred najveći kršćanski blagdan poslati poruku da ni u te za kršćanske vjernike svete dane, kad Papa Franjo šalje Europi i Svijetu poruku prihvaćanja stotina tisuća i milijuna migranata upravo iz svijeta Islama, nitko u Europi - a za islamiste, sudeći po njihovim proglasima, svi su Europljani ionako kršćani - nije siguran.
Ergo, za najvećeg kršćanskog blagdana kršćani ne mogu u svojim domovima mirno slaviti; je li dakle vrijeme napada slučajno odabrano, ili je već timing po sebi poruka?
Da stvar bude delikatnija, današnja Europa sebe ne shvaća onako kako je shvaćaju islamisti: Europa svoj identitet ne poistovjećuje s kršćanstvom, ne izvodi u svojim temeljnim dokumentima iz kršćanskih temelja, pa tako u svojim domovima uslijed islamističkoga terora nisu sigurni ni Europljani koji ni na koji način za sebe ne bi kazali da imaju veze s kršćanstvom.
Mjesto udara pokazuje da su meta Europljani, jer, udar je to u središte EU.
Vrijeme udara pokazuje da su za teroriste Europljani kršćani, jer je namjerno izabrano vrijeme Velikoga tjedna, vrijeme pred najveći kršćanski blagdan.
Činjenica da su islamisti Europljane poistovjetili s kršćanima, a napad izveli u tjednu najvećeg kršćanskoga blagdana, govori da je za njih riječ o vjerskom ratu.
Na ovom mjestu valja zastati: Je li Europa u nekom vjerskom ratu? Je li Europa u ratu s islamskim svijetom? Što govori Papa Franjo, ako je već o kršćanima riječ, kad govori o odgovornosti za migrante? Što govori Angela Merkel? Je li makar slova to dvoje velikih ljudi Europe odstupilo od svojih načela?
I?
Zar onda ove eksplozije nisu pokazatelj da teroristima ništa nije sveto?
Ne? Nisu?
Zato jer su kršćani vjerski zatucani idioti itd.itd., baš kao i Muslimani, i Židovi, i Budhisti, itd.itd., jer religije su opijum naroda – a vidite, druga strana bi u svojoj nedoučenosti ponavljali "za narod", no, Die Religion ... ist das Opium des Volkes, što je značajna razlika: ne nude religiju narodu pastiri duha, nego je ona opijum naroda po sebi - pak su krivac za sve mrtve svijeta?! Da? I za komunističke milijune mrtvih? I za nacističke žrtve holokausta? Kad smo već tu, čije su to ideologije u ime kojih su deseci i deseci milijuna pobijeni u prošlom stoljeću? Imaju li one ikakve veze s građanskim svijetom, onim svijetom na koji bi se većina osporavatelja Marijane Petir pozivala?
Zanimljivo je čitati komentare: ti urbani ateisti koji pjevaju Kumbaya i vole ljude cijeloga svijeta u deliriju humanosti, misle da bi si seljančica Marijana Petir križ trebala zabiti znate već gdje, jer to je tipična ovdašnja poruka, poruka primitivne balkanske stoke druge generacije, gdje je mjesto o kojemu je riječ metonimija za ženu, po čemu je ovdašnja uljudba raritetna u svjetskim razmjerima.
3. Neće nas zaplašiti jer naš Bog je pobijedio smrt., kaže Petirka u drugoj rečenici. Preliminarno, ne kaže, kao što podnaslov jednog teksta tvrdi, da je naš Bog pobijedio njihovog, da je kršćanski Bog pobijedio Allaha, recim, kako sasvim nepotrebno, ili možda nekome potrebno, huška autor podnaslova, nego se kaže da je Isus pobijedio smrt, što je svakom kršćanskom vjerniku znano baš kao da je pravi sin Božji i pravi sin čovječji.
I - što je tu krivo? Ta, to je sadržaj nečijeg vjerovanja. Želite li ga osporiti? Ili želite osporiti pravo vjerovanja u taj polog vjere?
Ili smeta ovo: naš Bog?
Kao, eto, eto, katolibanima tako i treba, jer oni odmah u svome primitivizmu Alahu suprotstavljaju našega Boga i time izazivaju... izazivaju što? Neku reakciju Križara na ove terorističke napade?
Što, čak i kad bi slijed misli nekamo vodio, recite, kamo vodi i što izazivaju time kršćani, ili katolici, ako hoćete?
Je li gore pokazano kako su - a postoje i izravni nebrojeni dokazi tomu, naime snimljene izjave predstavnika ISIL-a - za teroriste svi Europljani kršćani? Je. Kad bi sada Petir i govorila u ime svih Europljana, pa što - bi li bila u krivu? Što ćete kazati: time ulijeće u orbitu islamističke želje? Ostavite te lacanističke doskočice za vaše sponzorirane stiftungseminare, kad o tuđem trošku raubate potrošene ideje koje su ovaj svijet i dovele do ovoga gdje jest: paralizirali ste svijet svojom teorijskom jalovošću i praktičnom imobiliziranošću, nemate odgovor ni na jedan politički problem današnjice, Europu ste survali u socijalnu i nacionalnu propast, vaši su je koncepti urušili, uništili, unazadili, već pola stoljeća nije smislila jednu svjetskopovijesno relevantnu ideju, a kad je politički i progovorila zadnjih stotinu godina, govorila je jezikom nacizma i komunizma, dakle bolje da je zanijemila, i vi još i dalje lajete, i lajete, i lajete, naravno, ne poznajući ni vaših vlastitih lekcija, misleći pritom da je dovoljno biti neobrazovani prostak e da bi se svakome u lice smjela sasuti mržnja vaše utrobe!?
Pogledajte ideale toga prostakluka: kad bi se sreća sastojala u osjetilnim užicima, mogli bismo nazvati sretnima i volove kad nađu grahoricu za jelo, učio vas je u zoru misli Zapada Heraklit; no, jesu vam škole badava, ali ste se džaba školovali, kad ništa osim bilježaka o tome što se danas žderalo i pilo na kraju dana ostaviti za sobom ne znate, da ne idem u poantu koju zasigurno vi ne biste propustili.
Savršeno točno dogmatski govori Petir.
Jasno, o tome vi ništa ne znate.
A ovo - naš Bog... pa što? Bog je jedan, reći ćete. Ma daje, otkud bi vi to znali, pa kakve veze vi s komparativnom religijom imate. Ako i jest, kako se to loše kaže: Bog abrahamskih religija, tko bi to mogao katoličkoj vjernici od vas oduzeti pravo kazati da je ovaj teror, pa i smrti, ne mogu zastrašiti, jer ako je ovo atak na njenu vjeru, njena je vjera takva da je nikakav teror neće u vjeri pokolebati? I na to imate pravo, je li? Tko vam daje to pravo?
Sekularna država? Pa vi ste zaista u zabludi: ne, sekularna država nije i laicistička, ako je laička. Znam da nemate pojma što ta kratka rečenica znači, jer vi dalje u svojim komentrima od psovke niste stigli, ali, pitajte, učite, pokušajte saznati.
Znam da su ljudi uzrujani – i sam sam skakao kad sam čuo tko je sve kuplao oko projekta Most – zbog gašenja ureda Stipi Mesiću, ali nema smisla zbog toga maltretirati Marijanu Petir, jer ovaj njen tvit zaista ne daje povoda.