Vivian Ogu, djevojka iz Nigerije oteta 2009., nastojala je nasljedovati primjer svete Marije Goretti i mogla bi biti proglašena mučenicom, javlja Aleteia.
Prema VaticanNewsu , 15. studenog 2009. Vivian Ogu govorila je o temi djevičanstva u svojoj župi, Katoličkoj crkvi sv. Pavla, u nedjelju ujutro."
Prema Vatican Newsu, 15. studenoga 2009. Vivian Ogu govorila je o temi djevičanstva u svojoj župi, Katoličkoj crkvi sv. Pavla, u nedjelju ujutro.” Upravo te večeri nju su “zajedno sa starijom sestrom nasilno otela trojica naoružanih muškaraca koji su opljačkali njezine roditelje i oduzeli njihove dragocjenosti”.
Muškarci su pokušali silovati Vivian i njezinu sestru. Vivian se borila protiv svojih napadača i poticala je i svoju sestru na borbu, sve dok sestra nije uspjela pobjeći. Njezini otimači na kraju su ustrijelili Vivian, a njezino je tijelo pronađeno sljedeći dan.
Vivian je od malih nogu bila vjerna i predana katolkinja. Bila je uključena u molitvenu skupinu i aktivno je poučavala drugu djecu vjeri. Još od njezine smrti, njezin je herojski primjer nadahnuće u cijeloj Nigeriji, a “Pokret Vivian Ogu” pokrenut je 2014. u njezin spomen.
Zbog njezine izuzetne hrabrosti i trajnog utjecaja, Katolička biskupska konferencija Nigerije razmotrila je njezin slučaj i pokrenula njezinu inicijativu za kanonizaciju 14. rujna 2023. Dok bi se njezina smrt na kraju mogla proglasiti nekom vrstom “mučeništva”, biskupi također žele podržati njezinu izvanrednu vjeru u tako mladoj dobi.
Mučenica za vrline
Da bi netko bio proglašen mučenikom, mora ili izravno umrijeti za vjeru ili umrijeti u obrani kršćanske krjeposti. U slučaju Vivian i drugih “mučenika čistoće”, vjera nije izravno napadnuta. Ove mučeničke smrti su odraz njihovih života. Krjeposni život razvio je u njima “naviku izvrsnosti” koju je opisao Aristotel. Iako mladi, imali su tako duboko razvijeno gnušanje prema grijehu da su, suočeni s nečistoćom, iako grijeh nije bio njihov, bježali od njega.
U trenutku traume, mučenici čistoće nemaju vremena za filozofiranje o većem dobru, životu ili čistoći. Oni odgovaraju kako mogu, potaknuti milošću.
Vrlina čistoće ne zahtijeva da osoba izabere smrt umjesto silovanja. Crkva ne cijeni djevičanstvo više od života. Da ove mlade žene nisu mogle pobjeći od napadača, ili da su se pokorile u strahu za svoj život, grijeh bi pripadao samo silovatelju, i ne bi dirao njihovu vlastitu čednost. Ali ni od njih se moralno ne zahtijeva da se pokore silovatelju.
U trenutku traume, mučenici čistoće nemaju vremena za filozofiranje o većem dobru, životu ili čistoći. Oni odgovaraju kako mogu, potaknuti milošću.