Papa Franjo je, 13. siječnja 2017. u svom pismu upućenu mladima najavio da će se u listopadu 2018. godine održati Biskupska sinoda na kojoj će u središtu pozornosti biti mladi. Naslov Sinode glasi: „Mladi, vjera i razlučivanje zvanja“. Naslanjajući se na prethodne sinode o novoj evangelizaciji i obitelji, Crkva ovom sinodom posvećenoj mladima, njihovoj vjeri i razlučivanju zvanja, želi produbiti načine njihova praćenja s ciljem prepoznavanja i prihvaćanja poziva na ljubav i život u punini, pitajući također i same mlade da joj pomognu pri određivanju načina kojima smo danas pozvani naviještati radosnu vijest.
Tom prigodom objavljen je "Pripremni dokument" koji mladima i njihovim pastirima treba poslužiti kao vodič na putu priprave za predstojeću sinodu.
Fra Antonio Šakota, nacionalni duhovni asistent Frame, pobrinuo se za pripravljanje male knjižice koja započinje Papinim pismom mladima, a završava pitanjima na koja su mladi u dobi između 16 i 29 godina pozvani odgovoriti. U središtu knjižice nalazi se za ovu prigodu sastavljena molitva sv. Ivanu, apostolu i evanđelistu, kojeg Crkva na ovom putu stavlja za uzor mladima.
Pripremni dokument je podijeljen u tri dijela. Prvi predstavlja uvid u stvarnost, drugi ističe važnost rasuđivanja, a treći je usredotočen na pastoralno djelovanje crkvene zajednice.
Prvi dio nosi naziv “Mladi ljudi u današnjem svijetu”, te bi trebao biti “rezultat istraživanja u društvenoj sferi” i “studija provedenih na međunarodnoj razini”. No, ne navodi se koja su to istraživanja ili studije, a osim pozivanja na jednu pismo pape Benedikta o obrazovanju iz 2008. godine, dokument je lišen referenci na Sveto pismo, crkvene dokumente, odnosno dokumente prijašnjih papa, Katekizam, ili živote svetaca. Svi se navodi dakle odnose na učenja pape Franje. Osim izjava Svetoga Oca, sav jezik dokumenta dolazi iz područja sociologije i socijalne psihologije.
Sve u svemu, Sveto pismo igra vrlo malu ulogu u ovom dokumentu. Ne navodi se ni jedan citat iz Biblije, poput recimo onog koji se odnose na mladost Samuela, Davida ili Jeremije. Na primjer, kada je Gospodin pozvao Jeremiju u dječačkoj dobi, Jeremija prosvjeduje jer- “ne umijem govoriti: dijete sam“, ali Gospodin kaže da će staviti vlastite riječi u Jeremijina usta(Jr 1, 6-9). Ovaj primjer, dakle, razlikuje se od dokumenta nadolazeće Sinode u kojoj se navodi da Crkva mora učiniti suprotno, to jest, da mora “poslušati” mlade. U stvari, većina biblijskih odlomaka o mladosti usmjerena je na upute mladim ljudima koji bi lako mogli biti zavedeni na grijeh (Izr 1, 8-10; 2, 1; 3, 1, itd). Iako je apostol Pavao poručio Timoteju, svom sinu po vjeri, da “nitko ne prezire njegove mladosti“, on ga također upućuje da bude primjer vjere, ljubavi i čistoće (1 Tim 4,12) i snažno potiče da “izbjegava mladenačke strasti i teži za pravednošću, vjerom, ljubavlju i mirom” (2 Tim 2,22). Ovakvi odlomci ne spominju se u dokumentu.
Kao i u drugim dokumentima i izjavama pape Franje, ističe se individualna savjest. U pripremnom dokumentu se dakako navodi Amoris Laetitia (37), u kojoj papa govori da ljudi reagiraju na Evanđelje “što je bolje moguće…zbog svojih ograničenja” te su “sposobni samostalno razlučivati u složenim situacijama“.
Struktura i sadržaj pripremnog dokumenta jasno se temelji na papinim mislima i idejama o ‘pastoralnoj pratnji’. Kako će se to primijeniti na mlade ljude tek ćemo saznati. Osim papine sveobuhvatne teme, dokument koristi jezik socijalne psihologije, vjerojatno uzet iz neimenovanih “studija” te nema nikakvih posebnih dodataka o sakramentima, katehezi, moralnom vodstvu i rastu u duhovnom životu.
Sve u svemu, naglasak dokumenta je na gdje su mladi danas, s vrlo malo uputa o tome gdje bi mladi trebali biti, bez konkretnih strategija koje bi dovele mlade na bilo kakav cilj.
Pozivamo stoga sve mlade i sve vjernike na ustrajnu MOLITVU kako bi Duh Sveti i Nebeska Majka koja se najviše brine za svoju djecu, pratile sve ono što će službena Crkva iznijeti pred mlade kao smjernice i putokaz. Da sve bude na tragu Evanđelja i Isusova primjera.