U srijedu, 2. ožujka je ČISTA SRIJEDA – PEPELNICA, početak korizmenog vremena. Tog dana je post i nemrs. U međugorskoj župnoj crkvi ujutro u 7.30 i navečer u 18,00 sati biti će obred pepeljanja – vidljivi znak našeg prihvaćanja posta i pokore. U vremenu korizme nema vjenčanja.
Pobožnost križnog puta
Posebnost korizmenog vremena je razmatranje Kristove muke u pobožnosti Križnoga puta. Raspored pobožnosti je petkom:
- Na Križevcu u 14 sati
- U područnim crkvama u 16 sati
- U župnoj crkvi nakon večernje svete mise.
Više o blagdanu Pepelnice, obredu, pepelu, postu...
Pepelnica je početak korizmenog vremena. Slavi se 40 dana prije Uskrsa (ne računajući nedjelje). To je dan pokore, razmišljanja, nemrsa i posta. Na blagdan Pepelnice, svećenik posipa kršćane pepelom uz riječi: "Spomeni se čovječe da si prah i da ćeš se u prah pretvoriti." (lat: Memento homo, quia pulvis es, et in pulverem reverteris) ili "Obratite se i vjerujte Evanđelju!"
Post na Pepelnicu i Veliki petak, odnosi se na katolike od navršene 18. do započete 60. godine života, a nemrs za starije od 14 godina.
Pepeo je simbol pokore i poziv je kršćanima da razviju duh poniznosti i žrtve, a također podsjeća da je Bog velikodušan i milosrdan onima koji mu se obraćaju pokorna srca. Dobiva se od blagoslovljenih grančica palme korištenih na Cvjetnicu prethodne godine. Pepeo se blagoslivlja svetom vodom i kadi tamjanom. Pepelnica je pomični spomendan, pa nije svake godine istog datuma.
Korizma koja počinje na Pepelnicu vrijeme je velikih obećanja i nada. Tada bi trebalo napraviti zaokret života. Najprije odreći se grijeha, priznati ih i oprostiti onima koji su te povrijedili. Zatim zamoliti neka Duh Sveti ispuni prostore duše, zamoliti Boga neka osvježi i izliječi dušu, tijelo i duh, a onda početi živjeti pozitivno i vidjeti da je zaista moguće biti sasvim drugačiji čovjek, svet, da je moguće svega se odreći i biti slobodan u srcu, da je moguće prihvatiti život s križevima, mukama, smrću i bolestima, te postati zdrav, vječan i neuništiv.
Tko je dobro iskoristio korizmu, taj postaje iskusni kršćanin, vjernik i čovjek. Tako Uskrs na kraju korizme postaje ne samo slavlje Isusova uskrsa i nade u naš, nego također novi početak, proljeće vlastitog života, proljeće zdravlja, humanosti i plemenitosti.