Pitanje je postavio vjernik don Damiru Stojiću na web stranici Studentskog pastorala u rubrici 'Pitajte kapelana '. Njegov odgovor prenosimo u cijelosti:
Dragi Zvonimire!
U sinoptičkim evanđeljima (Matej, Marko, Luka) uistinu nalazimo na različite primjere Isusovih „ušutkivanja“ – naloga da se ne govori o njegovom mesijanstvu, nekom čudu koje je učinio, preobraženju… (usp. npr. Mt 8,4; 9,30, 12,6; Mk 1,44; 7,36; 9,9; 8,30; Lk 9,21…). Ponajviše takvih sadržaja nalazimo u prvom dijelu Markova evanđelja, zbog čega se obično govori o „mesijanskoj tajni“ kao njegovoj glavnoj temi.
Komentatori donose različita obrazloženja o razlozima zbog kojih Isus čini takvo što. Također, može se pretpostaviti da je Isusova motivacija bila različita u različitim situacijama, kao i da je moglo biti istovremeno više razloga za njegovo traženje šutnje od apostola i drugih osoba. Tumači Svetog pisma smatraju da bi to bili uglavnom ovi razlozi:
1) Isusova želja da od svoga poslanja ne radi spektakl i senzaciju (usp. Mt 12,19: „Neće bučiti, glas mu se neće čuti po trgovima“)
2) Nastojanje da ne da povoda onim židovskim krugovima koji su očekivali ratobornog mesiju da čuvši kako je Isus mesija proglase njega kraljem i podignu oružani ustanak (usp. Iv 6,15: „Kad Isus spozna da kane doći, pograbiti ga i zakraljiti, povuče se ponovno u goru, posve sam.“)
3) Praktičan razlog da gužva nastala oko njega ne onemogući Isusu normalno kretanje i djelovanje (usp. Mk 1,45: „Isus više nije mogao javno ući u grad“)
4) Želja da se o Isusovim čudima i općenito njegovom mesijanstvu ne govori izvan konteksta njegova naučavanja i osobito izvan vazmenog otajstva (muke, smrti, uskrsnuća i izlijevanja Duha Svetoga), budući da bi to dovelo do iskrivljenog shvaćanja (usp. Mk 9,9: „Naloži im da nikomu ne pripovijedaju što su vidjeli dok Sin Čovječji od mrtvih ne ustane“)
Što se tiče Isusovih riječi iz Mk 8,26 „Ne ulazi u selo“, one se uz gore navedene razloge tumače i ovako: Betsaida je bilo mjesto poznato po nepokajanju i nevjeri, pa Isus nije htio da im se ponovno naviješta ono što su već odbili. Bog povlači svoju milost od tvrdokornih srdaca (usp. Mt 11,21-22: „Jao tebi, Korozaine! Jao tebi, Betsaido! Da su se u Tiru i Sidonu zbila čudesa koja su se dogodila u vama, odavna bi se već oni u kostrijeti i pepelu bili obratili. Ali kažem vam: Tiru i Sidonu bit će na Dan sudnji lakše negoli vama.")
Želim ti obilje blagoslova u daljnjem upoznavanju Božje Riječi.
don Damir