Na današnji dan 11. srpnja slavi se sveti Benedikt – osnivač benediktinskog reda, „otac zapadnog redovništva“ i utemeljitelj zapadnoeuropske kršćanske kulture.
Svetkovina medalje svetog Benedikta priznata je od strane Katoličke crkve kao zavjet velike snage, posebno za one koji traže ozdravljenje od bolesti i izbavljenje od demonskih utjecaja.
Kao i kod svakog zavjetnog simbola, moć medalje svetog Benedikta ne leži u njezinoj ljepoti ili možda u molitvi ugraviranoj na njoj, već se zasluge mogu pripisati Isusu Kristu, učinkovitim molitvama svetog Benedikta, blagoslovu Crkve i vjeri te izloženosti osobe pomoću medalje. Oni ne hodaju u praznovjerju nego u vjeri, poput okrvavljene žene koja je vjerovala kako joj ozdravljenje može doći kroz puki dodir kićanke Kristova plašta ili kao oni koji su ozdravili i bili oslobođeni demona kroz kontakt s tkaninom svetoga Pavla, piše Aleteia.
“Kada rupčići ili pregače koje jedva dotakoše njegovu kožu bijahu postavljeni na bolesne, oni ozdraviše od svojih bolesti, a zli duhovi bijahu istjerani” (Dj 19:12).
Medalja svetog Benedikta pokrivena je sprijeda i straga slikama te neobičnim nizom slova. Na prednjoj strani, veliki opat i osnivač zapadnog monaštva je prikazan u središtu. U desnoj ruci drži križ, koji predstavlja spasonosnu snagu Krista. U lijevoj ruci pokazuje knjigu Sveto pravilo, koju njegovi duhovni potomci slijede čak do modernih vremena, a koja simbolizira benediktinsko djelovanje kroz molitvu i evangelizaciju tijekom stoljeća.
Značenje niza slova ispisanih na obje strane medalje ostalo je nepoznanica sve dok 1647. u opatiji Metten u Bavarskoj nije otkriven rukopis koji datira iz 1415. On je objasnio kako svako slovo predstavlja jednu riječ latinske molitve egzorcizma.
Dakle, pogledajmo medalju:
U središtu prednje strane medalje je, naravno, Benedikt, u odjeći redovnika. Njemu zdesna je slomljena čaša koja podsjeća na incident u Benediktovu životu: pobunjeni redovnici, ljuti na Benedikta, otrovali su njegovo vino. Kada je, na početku obroka, Benedikt napravio znak križa čaša se razbila, a urotnici su pobjegli.
S Benediktove lijeve strane je gavran, koji je uklonio kruh koji je također bio otrovan.
Iznad čaše i gavrana su riječi Crux Sancti Patris, Benedicti (križ našeg Svetog Oca, pape Benedikta). Oko ruba, zatvarajući sliku Benedikta, su riječi Eius u obitu nostro praesentia muniamur! (“Neka nas ojača njegova prisutnost u času smrti naše!”)
Sveti Benedikt je, kao i sveti Josip, zaštitnik sretne smrti.
Pod nogama mu se nalaze slova ex SM Casino MDCCCLXX (Iz svetog Mounte Cassina, 1880). To je podsjetnik na izvanrednost ove medalje na 1400-tu godišnjicu Benediktova rođenja. Sveta Skolastika je bila njegova blizankinja.
Na poleđini medalje dominira središnji križ. Na vrhu križa je riječ “pax”, latinski za “mir”. Ovo je pozdrav i moto benediktinskog reda.
Preko cijelog križa, sa svake strane, četiri su velika slova: C. S. P. B. (Crux Sancti Patris Benedicti ili “Križ Svetog Oca Benedikta”).
U okomitoj liniji križa opet su početna slova latinske molitve: “Crux sacra sit mihi lux! Nunquam Draco sit mihi dux.” Slijedi:
1. C. S. S. M. L. (Crux Sacra Sit Mihi Lux): “Sveti Križu budi moje svjetlo”
U vodoravnoj liniji križa:
1. N. D. S. M. D. (Non Draco Sit Mihi Dux): “Neka Zmaj nikada ne bude moj vodič!”
Počevši od vrha, u smjeru kazaljke na satu, a oko ruba su inicijali molitve egzorcizma:
1. V. R. S. (Vade retro Satana): “Makni se, Sotono”
2. N. M. S. V. (Not Suade Mihi Vana): “Nikada me ne iskušavaj svojim ispraznostima!”
3. S. M. P. L. (Sunt Mala quae Libas): “Ono što mi nudiš je zlo.”
4. I. V. B. (Ipse Venena Bibas): “Pij sam otrov!”
Sama medalja nema moć, a u to vjerovati bio bi nekršćanski čin praznovjerja. Umjesto toga, medalja je vidljivi znak unutarnje pobožnosti i vjere vjernika u Isusa Krista i njegova slugu, svetog Benedikta, koji djeluje po vjeri.
Kako je medalja molitva egzorcizma protiv Sotone, nekada prije se njome prizivao božji blagoslov i zaštita, posredovanjem velikog sveca. Također je podsjetnik na naše krsno odbacivanje svega što je zlo.
Tu je i puni užitak koji se dodjeljuje svima koji u trenutku smrti “koriste, ljube ili drže blagoslovljenu medalju između ruku s poštovanjem.” Užitak se također dodjeljuje ako osoba povjerava svoju dušu Bogu, čini dobru ispovijed i prima pričest.
Kroz nalog Svete kongregacije za redovnike iz 1965. godine, benediktinski posvećenici (benediktinci laici) smiju nositi medalju svetog Benedikta umjesto male crne tkanine škapulara koji je prije bio nošen.