Da bi se uprizorila krunidba kralja Tomislava na Duvanjskom polju, provedena su opsežna istraživanja ranohrvatskog razdoblja kako bi se napravila odgovarajuća odjeća i kruna. Počelo se od toga koji se znakovi ne mogu staviti.
„Ne može šahovnica jer je tad nije bilo i onda se krenulo sa križem, pticama i pleterom, kao ona tri koja su standardno starohrvatska motiva“, objašnjava otac Zvonko Martić, potpredsjednik Udruge Stećak.
Njih je duvanjski umjetnik Ilija Skočibušić ugradio na model, a potom i na prvu, iznimno vrijednu krunu.
„On je od srebra s pozlatom, teška je 3.800 grama, rađena je za našeg glumca i modela, nadamo se da ta težina neće predstavljati problem kod snimanja – i prvi put je i pokazujemo javno“, ističe Martić.
I mi smo imali privilegij snimiti ju dok je umjetnički fotograf iz Sarajeva Jasmin Fazlagić radio na fotografskom i videomaterijalu za izložbu. Drugi dio projekta je izrada logotipa i zaštitnog znaka proslave, a treći likovne kolonije.
„Radimo ono standardno – krajolike Duvanjskog polja kao one koji trebaju pokazati suvremeni pristup interpretaciji povijesnog krajolika“, dodaje Martić.
Tomislav Buntak dekan je Likovne akademije u Zagrebu: „Ova kombinacija između velike površine jezera i ovih planina okolo daje jedan mistični osjećaj. Zbog toga smo i odabrali pitanje pejzaža jer ono što spaja svako razdoblje je taj pejzaž, ta zemlja, ti mirisi, taj osjećaj zbog kojeg se vraćamo u svoj rodni kraj“.
„Projekt je zamišljen ambiciozno, imena koja su okupljena oko ovog projekta su iskusni umjetnici, poznati umjetnici – vjerujem da će ovaj projekt polučit rezultat kakvom se nada“, kaže Svetislav Cvetković, dekan Likovne akademije u Širokom Brijegu.
Pred umjetnicima je još mnogo posla, a postavljenjem multimedijalne izložbe u Tomislavgradu i Zagrebu, te gradovima diljem Hrvatske i Bosne i Hercegovine projekt će biti okončan središnjom proslavom 2025. godine.